TOSZKÁNA MÁNIA - Toszkana egy helyi szemével nézve - Toscana

Múzeumok  helyi küzlekedés Szállások Programok Toszkán Tengerpart     Szálláslista

Jótanácsok

Indulás: 2005-01-01

Kirándulástervek
Kirándulástervek : Cinque terre egy napos kirándulás

Cinque terre egy napos kirándulás

Toszkánán kívül van már ez az 5 kicsi városka a tengerparton, a hegyoldal szűk réseiben, a színes kis házak karakterisztikusan egymás fölé épültek, a tenger színe mélykék. Mivel sokan kérdezitek én leírom hogy szerintem egy napba hogyan fér bele, hiszen én is megjártam párszor és mindig elbűvöl.

2014es árakkal és hajómenetrenddel, közeli szálláslehetőségekkel

tovább....

7 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2014.06.23. 14:16

2014 juniusiak

Kedves Viki!

Tegnap érkeztünk haza a hét napos olaszországi nyaralásról. Meg szeretném köszönni a szállásfoglalással kapcsolatos segítségedet és azt, hogy egy nagyon részletes leírással vártál bennünket a szálláson, amiben mindenféle okosság, tanács, javaslat megtalálható a környékkel kapcsolatban.

A Lajatico mellett található Residence minden igényünket teljes mértékben kielégítette.....
Az olasz emberek közvetlenek, barátságosak, segítőkészek voltak végig.

.....Következő nap Cinque Terre volt a célállomás. Ahogy írtad, már reggel 8-kor elindultunk, így a 10.30-as hajót el is értük. Pontosan úgy volt minden, ahogy nálad olvastam. Az útvonal, a parkolás (talán 1 euróval több már a parkolás), az ingyenes kisbusz, ami levitt minket a hajókhoz, szóval rendben ment minden és nagyon élveztük az egész napot. A tenger lehetett volna kicsit melegebb, de a gyerekek így is élvezték :). Ami még meglepő volt, hogy az éttermi árak sincsenek elszállva Cinque Terre-ben, úgyhogy simán ebédeltünk itt is étteremben.....

Jövőre szeretnénk visszamenni a Residencebe... :)
Köszönök mindent,
P Tímea
2014.05.20. 14:02

2013 juliusi utazók

Szia Viki !

Bocsi igen elmaradt a feedback. Igazából nagyon klassz volt minden visszagondolva, minden simám ment.

Az első pár nap a tengernél, különösen szép volt Manarola, ahova autóval mentünk. A strand nagyon nomád és koszos volt nekünk, bár vasárnap mentünk és elég sokan is voltak, a tenger viszont gyönyörű volt, csak a keleti oldalon Cattolicában kiépített strandok vannak és ahhoz szoktunk.

A Bocelli koncert Lajaticoban amiért igazából mentünk nagyon különleges volt, a látvány, a környezet, az egész miliő, nagyon le voltunk nyűgözve. Rendbe voltak a szállásaink is, a Borgo és Siena mellett a Gloria is, szépek voltak a szobák, Gloriánál nagyon családias volt a hangulat, kedvesek segítőkészek voltak ! Parkolási gondunk sehol nem volt. Gyönyörű volt a táj, akármerre jártunk, engem különösen a bortermő vidékek fogtak meg.........

...... Valamikor biztos megismételjük.

Üdv   Sanyi

2014.05.20. 12:11

2014 május Csaba emailjének egy részlete Lajaticoban laktak):

Szia Viki!

Nem vesztünk el, csak a héten jött vissza a gépem a szervizből teljesen üresen, most próbálom innen-onnan visszatelepíteni a már jól bevált, megszokott programjaimat, rendezni a sorokat.

Először is, köszönjük szépen a segítséget és a gondoskodást... Másodszor is köszönjük!
Nagyon jól éreztük magunkat! A szállás tökéletesen megfelelt az elvárásainknak, az pedig külön bónusz volt, hogy rajtunk kívül csak két apartmanban laktak. Ilyen csöndet, mint itt, utoljára Norvégiában, 1000 méter fölött "hallottam". Jól esett.
Az tervezett útvonalakat minimális kompromisszumokkal végig tudtuk járni. 1000 km-t autóztunk országon belül, az időjárással óriási szerencsénk volt, Volterrából hazafelé, és utolsó nap Luccában és egy kicsit Pisában esett az eső.
A teljesített itiner: (a 2013. III. negyedéves térképekkel a navigáció tökéletesen pontosan vezetett végig minket Toszkánán)

Sopronból 6:30-kor indulva 3 megállással 17:20-kor szálltunk ki a szállásnál.

.......

• 4. nap: Lajatico - Potovenere - Monterosso (szeles volt az idő, csak itt kötött ki a hajó) - Portovenere - Lajatico (279 km) Ez nagyon csalóka volt, időben indultunk, de a 11-es hajóra éppen fölestünk. Nem akartam elhinni a navinak, hogy 130 km-re 3 órát ír, pedig igen. A tengerparton a végig 50-es haladás rendesen nyújtja a menetidőt. Pénzt spóroltunk, időt vesztettünk :-D .
  • 5. nap: Lajatico -

A Toszkánában töltött idő minden pillanatát nagyon élveztük és megbeszéltük, hogy hagytunk még ott annyi látnivalót, hogy mindenképpen vissza kell mennünk! É

2013.06.06. 13:20

Orsi jelentése junius 3ai kirándulásukról

Na hellóka,
Cinqe Terréről, néhány dolog: -Lericiben a parkolónál jegyet kell venni, DE!! 9 euró az egész napos jegy, be kell dobni az autómatába,ami ha reggel (9:40) dobod be akkor 15:41 érvényes!!!! a bácsit kell keresni,aki áthúzza az időpontot és átírja egész naposra (tollal)  !!!  Hétfőn nem megy még a busz, ami levinne a kikötőhöz, hogy később megy-e azt nem tudjuk. Le kellett sétálni a hajó állomáshoz, kb.10perc gyalog.

Riomaggio-ban egy 3 személyes ebéd (1 lasagne, 1 pestós tészta, 1 frutti di mare tészta, 2 capiccino, 2 pohár bor) 49 Euró volt, lehet enni az utolsó előtti kis faluban 5 E-ért frutti di mare-t papír tölcsérben

kiegészítés - rossz időt jósóltak és be is jött mert reggel még esett az eső. Ettől függetlenül kifutottak a hajók, a jegyhez kapott menetrenden bejelölték azt a két kikötőt ahol nem álltak meg a hajók (Manarola és Vernazza) ezen a napon. Portovenerében szinte mindig át kell szállni másik hajóra, főleg visszafelé délután, tehát figyeljetek oda a hangosbemondóra (a hajón).

2013.05.28. 13:26

2013 májusi utazók

Kedves Viki!

Szombaton reggel érkeztünk meg Olaszországból.
Köszönjük még egyszer a segítséget a szállásoknál, el kell mondjam
teljesen azt kaptuk mindenhol amit előzetesen vártunk. Luccánál
Caterináéknál .....

Pár kiegészítő segítő info:

A Cinque Terre viszont sajnos nem adta meg magát nekünk, sajnos
előfordult az az eset amit te is írsz hogy a nagy szél miatt nem
jártak a hajók. :( Így Lericiben tanakodtunk egy kicsit hogy mi
legyen, mivel viszonylag késő is volt már (délután) így a vonatos
változatot elvetettük, megpróbáltuk kocsivak megközelíteni a falvakat.

Riomaggiore volt az első falu, ott nem tudtunk leparkolni a városban
lévő parkolóban, elég kicsi, az út mellett akik álltak az több km- re
lett volna gyalog a falutól, így nem adtuk fel próbálkoztunk a
következőben Manarolában. Ott szerencsére viszonylag nagyobb parkoló
volt a falu határában és nem túl messze a falutól, persze így is jó
meredeken. Nem tudom ez nyáron mennyire van tele de most májusban
bőven volt ott hely.....Szóval így legalább 1 falut az ötből meg
tudtunk nézni, lélegzetállító volt, meg pláne a hatalmas hullámok amik
verték a falu partját! Akkor értettük meg miért nem indultak el aznap
a hajók, kikötni lehetetlen lett volna.
2013.05.25. 14:58

2013 májusi email

Kedves Viki!

Nagyon gyorsan elröpült az elmúlt (két) hét. Még nem is volt időm, hogy megköszönjem a segítséget, amit a toszkánai utunkhoz nyújtottál.
Nagyon kellemes élményekkel tértünk haza erről a vidékről, és megerősödött bennünk, hogy még vissza kell oda térnünk.
A panzió Imprunetában nagyon szuper volt, valóban Matteo és az egész család segítőkészsége, vendégszeretete példaértékű.
Remek programajánlataik voltak a környékre, buszjegy Firenzébe, finom ételek és borok a konyhában.
Sajnos pár nap is rövid esők szakították meg a napot, de remek alternatívákat kaptunk tőlük. Így felfedeztük a Chianti vidéket.

Csak egy megjegyzést szeretnék tenni a honlapodon megjelent kirándulási ajánlatokhoz:
Cinque Terre:
Valóban gyönyörű hely, mi is jártunk most ott. Végig akartam menni a felső autóúton kocsival Levantoból La Spezia irányába, de sajnos az erózió miatt egy helyen le van zárva az út még Corneglia előtt, így kerülővel tudtunk csak menni a másik irányból Riomaggiore felé (La Spezián keresztül)
A sokak által imádott Via Del Amore sétaút is le van zárva Riomaggiore és Manarola között 2013. aug-ig, és előreláthatólag Manarola ás Cornaglia között 2014 májusig szintén nem járható az alsó, tengerparti sétaút.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
Ha tehetem, bátran ajánlani foglak a barátaimnak!

2012.08.17. 12:58

Kedves Viki!

Meg szeretném köszönni a blog-ot, sok értékes információt kaptunk a toszkán  nyaralásunkhoz. A Cinque terre kirándulásnál nagyon sokat segített! Szeretném kiegészíteni a leírását, talán segítek más utasoknak vele:

Sajnos a lányom tengeri beteg lett, ezért mi is alternatív módon jutottunk vissza Lerici-be. A blogban szerepelt, hogy vonattal vissza lehet jutni Lericibe. Vonat nem járt csak La Spezia-ig, onnan helyi busszal jutottunk vissza Lerici kikötőjébe ( A buszra Lerici felirat van kiírva, fejenként 4 EUR volt a jegy). A vonatra megvásárolt jegyet az állomáson kezelni kell egy zöld automatánál, különben érvénytelen a jegy. Riomaggiore-ban egy ilyen automatát találtunk, Manarolában három is volt.

A falvak közötti hegyi út Riomaggiore és Manarola között gyakorlatilag egy széles sétány, de csak napijeggyel látogatható (felnőtt 5 EUR, gyerek 2,5 EUR), Manarola után le volt zárva augusztus első hetében, ezért csak vonattal lehetett tovább menni, vagy hajóval. Lehet kombinált jegyet is venni a gyalogútra, ami  vonatjegyet is tartalmaz (ha jól emlékszem akkor 10 EUR felnőtteknek).

Üdvözlettel:

B. Edit

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások

Egyéb

viki

Már 15 éve élek Toszkánában.......

ÚJ email: toszkanamania@outlook.it

esküvő

postafiók

facebookos

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre